Recenzia: Kováčov učeň

Recenzia: Kováčov učeň

Knihu Kováčov učeň najlepšie vystihuje slovo komplexná, alebo skôr dokonalá? Neviem sa rozhodnúť. Ja som v nej našla všetko, po čom moje čitateľské srdce prahlo. Históriu, romantiku, zápletku (a nie jednu), či nečakané zvraty. Vyzdvihla by som však skvelé vykreslenie charakterov postáv: autoritatívny a náladový otec, zákerná Elspheth, melancholická matka, úzkostlivá Eden a Silas, svojrázny škót  s nie najlepšími komunikačnými schopnosťami. Keď si predstavíte všetky tieto postavy v jednom dome, zápletka sa vyrobí aj sama. Autorka jemne, ale jasne poukázala aj na to, čo spôsobilo, že sú títo hrdinovia dnes takí akí sú. Spracovanie postáv je preto v tomto diele podľa mňa majstrovské.

Príbeh je pre mňa výnimočný ešte v jednom smere. Ľúbostný vzťah Silasa a Eden má aj veľmi intenzívny štvrtý – duchovný- rozmer. Eden, hladná po Božom slove, ku ktorému nikdy nemala prístup, dostáva od Silasa citáty z biblie ako prejavy jeho pozornosti. On je jej láskou aj duchovným vodcom, čo viac si žena môže priať?

Zahraničné recenzie ktoré predpovedali, že táto kniha bude výborná neklamali. Laura Franz sa vďaka tomuto kúsku nekompromisne zaradila do TOP 3 mojich obľúbených autoriek.

2 thoughts on “Recenzia: Kováčov učeň

1. Kováčovho učňa mám taktiež rada, no mňa autorka s cca poslednými 100 stranami k záveru veľmi sklamala. Akoby sa vytratil jej spisovateľský cit a charaktery postáv som už nespoznávala. Bolo mi to ľúto, pretože to bol nádherný, romantický príbeh o láske, Bohu, zmyslu života, no tá zápletka, ktorú autorka do diela vniesla, na mňa pôsobila vynútene, len aby hrdinov rozdelila…našťastie si ma úplným záverom získala, avšak, už som nemala z knihy, ako celku, taký dobrý pocit :/ Ale Laura je talent, to sa nedá poprieť, preto som rada, že som siahla aj po pokračovaní tejto série a aj keď som mala opäť výhrady, teším sa na poslednú časť 🙂

1. No nápodobne som z druhej časti bola sklamaná, tak teraz už triezvo očakávam tretiu. Ale Kováčov učeň sa mi páčil od začiatku do konca, aj ten dramarický záver, lebo mi trochu pripomenul našu vlastnú lovestory. 🙂 🙂